A bélflóra védelméről

2016. 04. 15.

 

A bélflóra szervezetünk kevéssé megfogható és gyakran elfeledett védelmi rendszere, s mivel a legtöbben kevésbé ügyelünk rá, mint testünk egyéb létfontosságú részeire és szerveire, elhanyagolása gyakran vezet problémákhoz, rendellenes működéshez. A bélflórának nem csak bennünket kell védenie, hanem nekünk is vigyáznunk kell erre az összetett mikroorganizmus-hálózatra; célszerű körültekintően védelmeznünk, hogy megelőzzük a bajt.

Mi ennek a módja?

A tápcsatornában és a béltraktusban megbúvó bélflórát a hiedelmekkel ellentétben nem különböző készítményekkel, hanem elsősorban a helyes étrend kialakításával és betartásával lehet a leginkább oltalmazni.

Mit is jelent mindez a gyakorlatban?

A bélflórát akkor kíméljük a leghatékonyabban, ha a ritka és nagy mennyiségű tápanyag bevitel helyett napi többször, kisebb – ezáltal könnyebben emészthető - adagokat fogyasztunk. Ez nemcsak az emésztőrendszert kíméli, de elősegíti a hatékonyabb energiaellátást és a jobb közérzet fenntartását is.

A zökkenőmentes emésztés érdekében olyan ételek és hozzávalók fogyasztása javasolt, amelyek kevésbé terhelik meg a gyomrot illetve a bélrendszert. Kerülni kell az olyan táplálékokat, amelyek ennek az ellenkezőjét eredményezik. A finomított szénhidrátok és a zsíros ételek elhagyása mellett, törekednünk kell arra, hogy a napi tápanyagbevitel elengedhetetlen részei legyenek a rostban gazdag élelmiszerek. Ezeken kívül rendkívüli fontosságú a gyakori és bőséges folyadékfogyasztás is.

A bélflóra védelme utazás során

Amennyiben külföldre utazunk, fel kell készülnünk arra, hogy nemcsak egy számunkra új hellyel, hangulattal és kultúrával találkozunk, hanem egészségügyi kockázatnak is kitesszük magunkat, többek között az idegen környezetnek és az ismeretlen ételeknek köszönhetően. A különböző kórokozók, emésztésünknek szokatlan fűszerek és alapanyagok igencsak megviselhetik bélrendszerünket, ezért ilyen esetekben elengedhetetlen az óvatosság és a felkészültség. Rendkívül ügyeljünk a higiéniára, emellett a maximális védelem megteremtése érdekében nemcsak az utazás ideje alatt, hanem már az azt megelőző napokban is érdemes probiotikumot fogyasztani, így téve erősebbé és hatékonyabbá a bélflóra működését.

A bélflóra védelme strandolás során

Hasonlóan az utazáshoz, a strandolás az örömteli élvezet mellett sajnos sok egészségügyi probléma kockázatával is jár, amelyek közül az egyik leggyakoribb a vírusos hasmenés. Mondanunk sem kell, hogy ez a típusú megbetegedés igen súlyos csapást mér az egyébként egészségesen működő bélflórára is. Ennek úgy vehetjük elejét, hogy jó minőségű, tiszta vizű helyek mellett döntünk, ha fürdőzésre kerül a sor, valamint, elkerüljük a víz lenyelését. Ezen felül a strandolást követő azonnali zuhanyzás és az optimális higiénia mindenkori fenntartása (rendszeres tisztálkodás, gyakori kézmosás) elhagyhatatlan tényezők.

A teljes körű védelemhez – strandoláskor és a mindennapokban is – probiotikumok rendszeres alkalmazását javasoljuk.

Enterol blog

Üdvözlünk a blogunkon, amit azért hoztunk létre, hogy minél jobban megismerd a probiotikumokat! Hogyan működnek, milyen betegség esetén ajánlott a szedésük vagy mi a különbség közöttük?

Keresés